20070214

Plymptoons

MTV'yi henüz keşfetmiştim, 90'ların başlarındaydık sanırım. O zaman rap ve hiphop müzik dışında bir şeyler çalıyordu MTV.. [gerçi son zamanlarda bir "goth" akımı başladı da az buçuk güzel şeylere rastlayabiliyoruz arada.. HIM yeniden piyasa oldu, Evanesence diye bir şey çıktı.. ne bileyim] Metallica'dan Unforgiven ve Cranberries'ten Zombie kliplerini görmüştüm ilk defa ve sonra reklam aralarında garip garip animasyonları da görünce "aaa.. ne güzel kanalmış lan buu.." demiştim.

Aradan 10 yıldan fazla bir süre geçti, MTV dandik "hiphopçu"ların ve "repçi"lerin [hiphop'a ve rep'e dandik demiyorum, hiphop'un ve rep'in dandik olanı diyorum, yanlış anlaşılmasın] eline geçti, sonra gençleri "hafif" bir yaşam stiline özendiren, cinselliğin suyunu çıkartıp içini boşaltan bir beyin yıkama makinesi haline geldi. Neyse efendim, konuyu çok dağıtmayayım, eskiden olan o aradaki "garip garip animasyonlar"dan bir tanesinden bahsedecektim; Plymptoons.

ARA NOT: "Garip garip" diyorum ya, o zamanlar sansür sistemi o kadar nüfuzlu değildi, ekranlarda çok daha farklı şeyler görebiliyordunuz [ha, şu andaki sansür sistemi de nasıl bir sistemse anlamsız popo-meme'den geçilmiyor o ayrı..]. Lafı dağıttım yine, şey diyecektim, aşağıda bazı youtube linkleri vereceğim örnek olarak, içinde şiddet [gore] içerenler olabilir. Neyse efenim.. Başlıyoruz, mısırlarınızı hazır edin.

Plymptoons
Bill Plypmton denen bir adamın bilinçaltından çıkan animasyonlar.. Bu adam MTV için yaptığı kısa animasyonlarla meşhur olmuş, şu anda hala animasyon üzerine çalışmaktadır.

Animasyonlarında insan vücudunun garip ve komik deformasyonları [özellikle yüz bölgesinde, hani şu Beterböcek [Beetlejuice] filminde Adam ile Barbara'nın korkunç olmaya çalıştıkları sahnedeki gibi] ön planda olmuştur. Neyse çok uzatmadan örnek vereyim [youtube sevmeynler kusura bakmasın]:

How to Kiss [Öpüşme Teknikleri]
düşük seviyede görsel iğrençlik içerebilir
http://www.youtube.com/watch?v=yVKQCCpUI78

25 Ways to Quit Smoking [Sigarayı bırakmanın 25 yolu]
İçlerinde en masumu
http://www.youtube.com/watch?v=Bq5MYVvej9A

Your Face [Yüzünüz]
Bill Plypmton'un MTV'de ilk yayınlanan animasyonu
http://www.youtube.com/watch?v=IWZ8qILSsM4

Guard Dog [Bekçi Köpeği]
Youtube habire "şiddet içieriği yüzünden kaldırdık" diyor, yeniden birisi post ediyor. O kadar da değil bence. Kaldırılmış olursa "guard dog" diye aratıverin.
http://www.youtube.com/watch?v=TzU5xfj8gtk

Hair High
Bill Plypmton'ın en son yaptığı uzun metrajlı bir filmin fragmanı.
http://www.youtube.com/watch?v=t6ouNYYZfKM

Hiç yorum yok: